tirsdag den 8. maj 2012

Sig goddag til min nye bedste ven.

Jeg har SÅ længe drømt om en overlocker. Har kigget på rigtig mange herhjemme i Danmark og har ikke rigtig kunne beslutte mig for hvilket mærke det skulle være. Hvis nu prisen ikke havde været noget problem, så havde jeg nok købt en af de dyre overlocker fra Bernina. Efter længere tids søgen og stor ubeslutsomhed, spurgte Thomas hvorfor jeg dog ikke prøvede amazone.de. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg havde dog været inde på de amerikanske hjemmesider, og der koster Brother og Singer jo ingenting. Men så er der jo det med tolden, so what to do. Lige pludselig faldt jeg over en engelsk hjemmeside sewingmachine-sales.co.uk/ der sælger et hav af symaskiner. Det er ikke alle maskiner der er noget at spare på, så man skal lige se sig for. Valget faldt på Brother overlocker 3034D, til en pris af 2500 inkl. forsendelse. Den har en listepris på 5000 kr herhjemme, men du kan få den på udsalg til 3500. Så lidt har jeg sparet. Den kom med engelsk strømforsyning, men det var ingen problem at sætte dansk stik på. Jeg har testkørt den nogle gange nu og den køre som en drøm. Jeg troede, at det ville være vildt svært at tråde den, men det var nemt. Så nu er jeg bare SÅ MEGA klar til at sy i strækstoffer.


12 kommentarer:

  1. Tillykke med den, den er godt nok fin :) Synes sådan nogle ser så avancerede ud, men nu har jeg næsten også kun lige lært, at tråde en helt almindelig maskine :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede virkelig også at det var vildt svært at tråde sådan en bandit. Men det gik forbavsende let.

      Slet
  2. Der blev jeg så lige fristet i den grad!!! Uh, jeg ønsker mig bare så meget en overlocker. Den laver bare resultatet så meget finere og gør at tingene ser mere prof ud. Forhåbentlig varer det ikke længe, før jeg har sparet sammen til en :-)

    Tillykke med din! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du må virkelig til at spare sammen, for det bliver bare så meget pænere.

      Slet
  3. Tillykke med din nye bedste ven. Den bliver du bare glad for. Den er helt uundværlig, når du først har haft den inden for dørene. Glæder mig til at se hvad du får syet på den.

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kan allerede fornemmen nu hvor afhængig jeg kan blive af den. Tror aldrig jeg kommer til at lave en zig zag søm mere.

      Slet
  4. Tillykke med din nye bedste ven. Han ser godt ud ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, han er bare så fin og ja flot.

      Slet
  5. Uh du slipper ham aldrig igen! Tillykke!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg synes måske bare det er lidt besværligt at skulle skifte tråde med fire ruller. Det er ikke svært, men bare lidt tidskrævende. Men mon ikke jo flere gange jeg gør det, jeg får noget mere rutine.

      Slet
  6. Ih den bliver du glad for og afhængig af. Jeg bruger også min til faste stoffer i stedet for at sig zagge på den almindelige maskine. Det bliver jo meget flottere og er meget hurtigere.
    Glæder mig til at se, h ad du år lavet.
    Kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er allerede mega glad for den. Aldrig mere zigzagge på alm. manskine. Jeg har ved at lave et par leggins i jersye til mindste pigen, og hvor bliver det dog bare pænere med sådan en overlocker.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...