fredag den 22. juni 2012

Pilskæv sommerkjole.

Blev nødt til at afprøve Annas fine DIY på sommerkjole med smock. Har tidligere købt dette her stof af hende, da jeg simpelthen ikke kunne stå for det. Er normalt ikke til at sy tøj i retrostof. Dette her er også ulmindeligt tyndt, men  så fint i farverne. Da jeg købte det vidste jeg ikke hvad det skulle bruges til, men da jeg så hendes sommerkjole, var jeg ikke i tvivl. Jeg har før syet en smockkjole til Caroline, og ved godt at hun ikke er alt for begejstret for noget der sidder tæt for oven. Hun siger det kilder for meget.  

Jeg gad simpelthen ikke måle stoffet op, så jeg rev det over. Hvilket jo også skulle være lige nok, men kjolen endte altså med at bliver pilskæv. Anyway så er den syet i str. 122 så den ikke skulle stramme for meget ( Caroline bruger 116 for tiden), men alligevel klager hun lidt. Tilgengæld er der mega meget sving i den.



8 kommentarer:

  1. Jeg er 100 på at man lærer af sine fejl :)
    Glemmer aldrig da jeg syede bukser til Emil i det lækreste velour stof hvor jeg så havde klippet på tværs af sømretningen! Grr...

    SvarSlet
    Svar
    1. Allerførste gang for nogle år siden, havde jeg da lykkelig glemt at der var noget der hed trådretning, da jeg ville sy et par bukser til mig selv. Så vidt jeg husker blev de aldrig færdige.

      Slet
  2. Åh ja, det retro stof. Det er nogle dejlige farver- og lige i stil med tidens gule trend. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja gul er bare hot. Jeg er pt også vild med gul.

      Slet
  3. Den ser dejlig ud. Og når musikken spiller og medsus i skørtet, så er der ikke et øje tørt.
    Kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Når hun svinger med kjolen så ser man slet ikke den er skæv :-)

      Slet
  4. Skæv eller ej så er det blevet en super sød sommerkjole, man kan næsten dufte sol, strand og sodavandis når man ser den :0)

    SvarSlet
  5. Takker. Ja en rigtig sommerdag vil den være super sød til en strandtur.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...