torsdag den 7. juli 2011

Stropkjole.

Denne her kjole er en totalt overspringshaling, for jeg har mindst 6 andre halvfærdige syprojekter liggende. Men jeg blev altså lige pludselig nødt til at prøve at sy en stropkjole. Det har jeg aldrig prøvet før. Mønstret er fra Børnetøj 4-7 år af Hanne Meedom og Sofie Meedom. Har investeret i denne bog, da der er rigtig mange gode grundmønstre der kan mixes på kryds og tværs. Nogle gange har jeg svært ved lige at gennemskue hvad størrelse jeg skal sy tøjet i. Det er i hvert fald træls at sy noget, der ender ud med at være for småt. Så jeg tog den i størrelse 5 år, selvom Caroline kun er 4. Det var desværre alt for stort, så nu har jeg klippet det øverste af den igen, og overvejer at lave smock foroven og så nogle nye brede stropper. Men her er nogle billeder inden jeg klippede toppen af.




1 kommentar:

  1. Den er blevet rigtig sød, kender godt det der med at man vil være sikker og så ender det med at være for stort.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...